Logo of Team Belgium

Om onze atleten te steunen op hun weg naar Rio lanceert het BOIC een vervolginitiatief op de TV-spot. Een initiatief dat onze olympische atleten tot in de woonkamer van de Belg brengt. En dat mag letterlijk genomen worden. De tv-spot werd opgedeeld in 416 unieke frames die te koop zijn op www.teambelgium.be. De opbrengst gaat naar onze atleten.

Geef eens een uniek kunstwerk cadeau

De Belgische supporters krijgen de kans om hun engagement tastbaar te maken en te tonen. Op www.teambelgium.be kunnen geïnteresseerden hun oog laten vallen op één van de 416 unieke beelden. De frames zijn 1000 op 750 mm en worden verkocht aan een prijs van 299 euro. Een origineel en uniek cadeau, maar bovenal… een concrete steun voor onze Belgische atleten.

“Winnen doe je nooit alleen“

Wij zijn Team Belgium! Met dat concept wil het Belgisch Olympisch en Interfederaal Comité (BOIC) de Belgische fans aanmoedigen om voor de Belgische atleten niet alleen tijdens de Spelen te supporteren, maar ook ervoor. Onze helden in Rio moeten opboksen tegen steeds zwaardere internationale concurrentie. Daarom is alle steun broodnodig. “Het talent van onze atleten, de begeleiding van onze sportfederaties, de steun van onze supporters en onze bedrijven, het enthousiasme van een héél land. Daar staat Team Belgium voor.” aldus het BOIC.

Ondanks de support van onze gemeenschappen, regio’s, burgers en verschillende institutionele en commerciële partners heeft Team Belgium nog steeds nood aan extra's. Want de concurrentie aan de top is groot. “Steeds meer landen investeren fors in topsport en maken aanspraak op medailles. Als we willen wedijveren met de olympische top, moeten ook wij extra inspanningen gaan leveren. Het zijn die zaken die in topsport een wereld van verschil maken. Dit initiatief betekent dus een boost voor alle facetten van Team Belgium: het moedigt Belgen aan.” aldus Luc Rampaer van het BOIC.

Kunstenaar van eigen bodem

De Gentse kunstenaar Simon Everaert, beter bekend als Mr. Mong spendeerde flink wat tijd aan het maken van de 416 beelden waaruit de tv-spot is opgebouwd. Achteraf ging hij, in samenwerking met productiehuis Wenneker.be, aan de slag met action en stop motion en werd alles tot een vloeiend geheel omgetoverd. De 416 stilstaande en unieke frames worden vandaag ten voordele van Team Belgium te koop aangeboden via www.teambelgium.be.

“Ik probeer in mijn werk steeds ‘beweging’ te integreren. Niet altijd eenvoudig in stilstaand beeld maar het blijft altijd een uitdaging die ik graag aanga. Ik vond het boeiend om mijn 416 individuele beelden een TV-spot te zien worden. Maar nog boeiender vind ik het om deze vandaag terug te zien keren naar 2D-beeld, waarin beweging een centrale rol hoort te blijven spelen. Ik was dan ook meteen gewonnen voor het idee om de tv-spot ‘uit te kleden’ en terug te keren naar de basis. Ik hoop dat de Belgische fans de kunstwerken appreciëren en dat onze atleten binnenkort een mooi duwtje in de rug richting Rio krijgen”, licht Mr Mong toe.

Daarnaast kon BOIC ook rekenen op Boris Daenen, internationaal beter bekend als Netsky, die de soundtrack van de spot verzorgde. Hij neemt zijn taak als muzikaal ambassadeur op zich en ondersteunt Team Belgium tot over de meet in Rio.

Sportieve ambassadeurs

De graffiti-tekening op het einde toont onze ambassadeurs: Jonathan en Kevin Borlée (atletiek), Lionel Cox (karabijnschieten), Jasper De Buyst (baanwielrennen), David Goffin (tennis), Simon Gougnard (hockey), Charlotte Leys (volleybal), Pieter Timmers (zwemmen), Evi Van Acker (zeilen), Hans Van Alphen (atletiek) en Charline Van Snick (judo).